ДІЯЛЬНІСНО-КОМУНІКАТИВНА ПАРАДИГМА ЯК МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА АНАЛІЗУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Сергій Возняк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2522-4727.39.139572

Ключові слова:

діяльність, спілкування, освіта, спільно-розділена діяльність, субстанціальні засади

Анотація

Анотація. Мета статті полягає у здійсненні конкретного синтезу діяльнісної та комунікативної парадигми. Особливе значення це має для філософсько-освітнього дискурсу. Найістотнішою в освітніх реаліях є спільно-розділена діяльність. Тут ми маємо справу з діяльністю у повному обсязі її істотного здійснення, але водночас – з діяльністю спільною, сумісною, певним чином розділеною, розподіленою між нами, учасниками. Діяльнісно-комунікативна парадигма відтворює справжні субстанціальні засади людського існування у світі, виокремлюючи ті стосунки, які діяльнісно породжують людину і відтворюють, зберігають власне людське в людині. У формах побудови освітнього процесу має бути відтворена логіка руху саме цих субстанціальних засад.

Біографія автора

Сергій Возняк

кандидат філософських наук, доцент кафедри культурології та хореографічного мистецтва, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, проспект Волі, 13, Луцьк, 43025, Україна (sergiyvoz@gmail.com)

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6904-009X

Посилання

Batishchev, G.S. (2015). Deiatelnostnaia sushchnost cheloveka kak filosofskii printcip [The activity essence of man as a philosophical principle]. In Z.K. Shaukenova (Ed.), Izbrannye proizvedeniia Selected works (pp. 191–275). Alma-Ata: Institut filosofii, politologii i religievedeniia KN MON RK [in Russian].

Batishchev, G.S. (1997). Vvedenie v dialektiku tvorchestva [Introduction to the dialectic of creativity]. Saint Petersburg: RGKhI [in Russian].

Ivanov, V.P. (1977). Chelovecheskaia deiatelnost – poznanie – iskusstvo [Human activity – cognition – art]. Kyiv: Naukova dumka [in Russian].

Lobastov, G.V. (2012). Dialektika razumnoi formy i fenomenologiia bezumiia [Dialectics of a reasonable form and the phenomenology of insanity]. Moscow: Russkaia panorama [in Russian].

Mikhailov, F.T. (2001). Filosofiia obrazovaniia: ee vozmozhnosti i perspektivy [Philosophy of Education: Its Opportunities and Prospects]. In F.T. Mikhailov, Izbrannoe – Selected (pp. 452–512). Moscow: Indrik [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-10

Номер

Розділ

Статті